درمان بیماری ها

آموزش درمان بیماری ها

درمان بیماری ها

آموزش درمان بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب علایم، علت ها و جدیدترین روش درمان قطعی بیماری زونا را طبق تحقیقات اخیر چندین موسسه معتبر پزشکی برای شما گردآوری کرده ایم. بعد از آن هم می توانید تصاویری از این بیماری مشاهده کنید. دقت کنید روشهایی که در بسیاری وبسایت های فارسی برای درمان این بیماری (خصوصا روشهای خانگی) پیشنهاد می شود عمدتا غیر علمی می باشند.

نکات مهم راجب بیماری زونا

زونا، به عنوان هرپس زوستر (HZ) نیز شناخته شده است، بثورات دردناک و ناخوشایندی که ناشی از فعال سازی ویروس واریسلا زوستر (VZV) است، این ویروس عامل بیماری آبله مرغان نیز می باشد. علاوه بر تاول و ناراحتی که علائم اصلی زونا هستند، درد مزمن در بسیاری از افراد، حتی پس از بهبود بثورات نیز ادامه می یابد، این بیماری نورالژی پس از هرپس (PHN) نامیده می شود. زونا با داروهای ضد ویروسی و روش های کم کردن علائم درمان می شود، اما موضوع مهم تر برای مدیریت زونا پیشگیری می باشد. تزریق واکسن آبله مرغان باعث پیشگیری از زونا می شود؛ زیرا از عفونت ناشی از واریسلا جلوگیری می کند. 

علائم زونا

علائم زونا به طور معمول در دو مرحله مجزا ظاهر می شود. در مرحله اول، مرحله پیشرونده، اغلب فرد علائم عفونت عمومی مانند تب، سردرد و خستگی را تجربه می کند. و به زودی درد بیشتر می شود. مبتلایان درد زونا را به صورت سوزش، خارش، گزگز شدن، تیرکشیدن و غیره توصیف کرده اند. درد معمولا به یک طرف از بدن محدود می شود.

در مرحله دوم زونا، جایی از پوست که در آن درد اولیه احساس می شد تبدیل به قرمزی و حساس به لمس می شود، (بسیار شبیه به آفتاب سوختگی). ظرف مدت چند روز، تاول های پر از مایع، و یا تاولچه، در آن ناحیه بیشتر می شود. در نهایت، تاول ها پوسته پوسته خواهند شد، اما تا زمانی که یک فرد مسری است – به معنای فردی که نسبت به آبله مرغان مصون نیست (مصون یعنی به طور طبیعی دچار آبله مرغان شده و یا این که واکسینه شده است) می تواند از طریق تماس با بثورات زونا دچار آبله مرغان شود.

عوارض جانبی زونا ازجمله PHN است که می تواند هفته ها یا حتی سال ها پس از ابتلا به زونا و عفونت های ثانویه مانند زردزخم (عفونت باکتریایی پوست) و مننژیت رخ دهد. هنگامی که تاول های زونا بر روی صورت زیاد می شوند، می توانند آسیب دائمی به بینایی یا شنوایی وارد کنند.

تشخیص

تا قبل از اینکه دوره پرونده ای بیماری شروع شود و بثورات متمایز ظاهر شود، ممکن است بیماری زونا با عفونت های ویروسی متنوع اشتباه گرفته شود. اما هنگامی که تاول ها همراه با احساس دردناکی از سوزش، خارش، یا مور مور شدن، شروع به پخش در یک طرف از بدن می کنند، تشخیص زونا بسیار آسان می شود.

در موارد استثنایی ممکن است میزان بثورات در یک طرف از بدن بیشتر باشد، بیشتر شبیه به نوع دیگری از بثورات به نظر برسند یا اصلا بثوراتی ظاهر نشود. سپس، ممکن است نیاز به نمونه برداری از تاول ها باشد و نمونه در آزمایشگاه برای تشخیص ویروس زونا مورد آزمایش قرار گیرد. آزمایش خون برای موارد پیچیده تر می باشد.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

علائم، علت ها و جدیدترین روش درمان قطعی بیماری زونا

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • درسا مشایخی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی