درمان بیماری ها

آموزش درمان بیماری ها

درمان بیماری ها

آموزش درمان بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خارش، می تواند فراتر از یک ناراحتی مختصر باشد؛ و باعث ناراحتی زیادی شود و حتی ممکن است باعث حواس پرتی شود. در این مقاله فارق از دلیل خارش بدن، 8 راهکار جدید که توسط معتبرترین موسسات پزشکی دنیا ارائه شده است را برای درمان موثر خارش بدن به شما یاد می دهیم.

پوست به دلایل مختلفی دچار خارش می شود. به عنوان مثال، ممکن است نوع خاصی از گیاهان، مانند علف هرز یا پیچک سمی را لمس کرده باشید. پسوریازیس یک بیماری است که سبب پوسته پوسته شدن، خشک شدن پوست به علت ایجاد سلول های پوستی و همچنین خارش در اطراف نواحی خشک پوست می شود. بیماری، نیش حشرات و یا بهبودی از سوختگی یا بریدگی نیز باعث احساس خارش می شود. اما خارش پوست می تواند عوامل متعددی داشته باشد که راه حل اکثر آنها همین روش های ذکر شده در زیر است.

1- جو دوسر

این نوع از بلغور جو دوسر از جو ساخته شده که به پودر بسیار ریز تبدیل شده است. محصولی طبیعی که در بسیاری از انواع صابون ها و لوسیون ها استفاده می شود، همچنین می تواند به دوش آب سرد اضافه شود.

مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که این محصول ایمن است و می تواند خارش ناشی از دلایل مختلف را درمان کند. می توانید در بسیاری از داروخانه ها بلغور جو دوسر کلوئیدی را تهیه کنید، یا با آسیاب کردن دانه ها آن ها را به پودر ریز تبدیل کنید. اگر بتوانید داخل وان حمام بریزید و در آن به همراه آب به مدت 20 دقیقه استحمام کنید بسیار عالی ست.

2- ژل برگ

محصولی گیاهی مانند ژل آلوئه ورا یا منتول خنک کننده را برای خارش های ساده ناشی از آفتاب سوختگی یا نیش پشه امتحان کنید.

منتول که اثر خنک کننده دارد، از گیاه نعناع ساخته می شود. منتول موضعی باید با احتیاط استفاده شود زیرا اگر رقیق نشده باشد می تواند سبب تحریک پوست گردد. دستورالعمل و میزان مصرف روی بسته ها نوشته شده است. هر دو این محصولات را می توان در اکثر داروخانه ها خریداری کرد.

3- مرطوب کننده های با کیفیت بالا

مرطوب کننده های با کیفیت خوب، آب را در لایه های بیرونی پوست نگه می دارند؛ که به پوست کمک می کند که هیدراته شود و احساس خشکی و خارش را کم می کند. دو مارک مرطوب کننده Eucerin و Cetaphil جزو بهترین ها در بازار ایران می باشند که می توانید از اینجا خرید کنید.

...

ادامه توضیحات را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

برای درمان خارش بدن چه باید کرد؟

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • درسا مشایخی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی